20 iedvesmojoši mūsu biedru ieteikumi

Esam apkopojuši divdesmit  iedvesmojošus mūsu biedru ieteikumus par sociālo uzņēmējdarbību. Ko mūsu biedri iesaka ņemt vērā? Lasi rakstā zemāk!  Par vairāk nekā 30 mūsu biedriem lasi mūsu 2018. gadā  izdotajā katalogā.

 

1. “Novēlu atrast tādu ideju, kas spēj risināt aktuālu problēmu, radīt pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā, kā arī būt ilgtspējīga no finanšu viedokļa.” Mārtiņš Gulbis, “Bērnu un jauniešu zinātnes skola Laboratorium” dibinātājs.

2.  “Uzsākot darbību sociālās uzņēmējdarbības jomā, svarīgākais ir apvienot savas idejas un mērķu realizācijai domu biedrus, izveidot komandu. Bez tās jebkurš projekts var tā arī palikt tikai Jūsu prātā vai uz papīra. Mācieties uzrunāt, pārliecināt un aizstāvēt! Uzklausiet un nekautrējieties lūgt padomus. Pat, ja kādreiz kaut kas nesanāk kā plānots, svarīgi nenolaist rokas un nekrist izmisumā. Pats garākais ceļš vienmēr sākas ar pirmo soli!”- Oļesja Petrova, biedrības “Atbalsta centrs bērniem un jauniešiem ar ierobežotām iespējām “SMAIDS”” valdes priekšsēdētāja. 

3. “Nesēdi uz savas sociālās biznesa idejas cerībā, ka pienāks diena un tā veiksmīgi realizēsies. Stāsti to visiem, kam vien iespējams – tikai tā tiksi pie domubiedriem, ar kuriem daudz lielāka iespēja būs to ideju perfekti noslīpēt un spēcīgāk realizēt. Ja nemitīgi pārņem bailes, ka kāds Tavu ideju var viegli piesavināties, tad tas ir indikators, ka tā tomēr nav pārāk laba ideja – tāpēc domā plašāk, dziļāk, jaudīgāk!” – Andrs Hermanis, “BlindArt” radītājs.

4. “Ikdienas darbos neaizmirst, ka sociālais uzņēmums risina kādu sociālo problēmu!”- Eva Viļķina, “Cerību Spārni” dibinātāja un vadītāja.

5. “Vārdi sociāls un uzņēmējdarbība vienā teikumā nav nepiedienīgi. Labo darbu ilgtspēja  un neatkarība lēmumos ir iespējamas tikai tad, ja ir arī finansiālā patstāvība. Un nevajag baidīties – sociālā uzņēmējdarbība ir tikai vēl viens instruments Jūsu rokās, un Jūsu veiksmes stāsts sāksies ar pirmo cilvēku, kam palīdzēsiet!” – Madara Makare, HOPP līdzdibinātāja.

6. “Izvēlieties tādus mērķus, kas jūs biedē un iedvesmo vienlaicīgi! Mērķim jābūt lielam un orientētam uz citiem cilvēkiem. Kad tas ir liels, mēs radām jaunus, vēl nebijušus risinājumus un atrodam jaunus resursus. Mēs pārveidojam pasauli. Kad kalpojam citiem, mūsu personīgie mērķi tiek sasniegti automātiski.” – Marina Pjanova, “Dzīvības Poga” dibinātāja.

7. “Vairs nav noslēpums, ka Latvijā iedzīvotāju paliek mazāk, pieaug vidējais vecums, arvien dārgāka kļūst enerģija, samazinās dabas resursi. Tāpēc jo svarīgākas tēmas kļūst daudzfunkcionalitāte un starpdisciplināra sadarbība visos līmeņos, viensētu laiks ir beidzies. Sociālā uzņēmējdarbība Latvijā ir jauns izaicinājums un radošs virziens, kurā apvienot spēkus un idejas.” – Una Meiberga, Āgenskalna tirgus attīstības vadītāja.

8. “Sociālie uzņēmumi var būt dažādi, taču būtiski ir skaidri nodefinēt gan savus sociālos mērķus, gan uzņēmējdarbības virzienu.” – Liene Jurgelāne, biedrības “Kaņepes Laikmetīgās Kultūras Centrs” vadītāja.


9. „Galvenais – nepadoties! Problēmas risinājums ir vienmēr, bet dažreiz vajag nostāties uz galvas, lai uz visu paskatītos no citas puses. Runājiet ar cilvēkiem – nekad nevar zināt, kurš jums palīdzēs, to var jebkurš!”
– Oļesja Soboļevska, labdarības veikala „Otrā iespēja” Daugavpilī dibinātāja un vadītāja.

10. “Ikdienas darbā ir jārēķinās ar nemitīgu cīņu ar visdažādākajiem administratīvajiem šķēršļiem, pretestību, neizpratni, nezināšanu, jo ne visi cilvēki mums apkārt dzīvo ar misijas apziņu. Tāpēc svarīgi ir paturēt acu priekšā to rezultātu, kuru vēlamies sasniegt, ikdienas rutīnā nepazaudēt sākotnējo sociālo mērķi un nekad nepārstāt sapņot!” – Andris Bērziņš, Latvijas Samariešu apvienības direktors

11. „Katrs sociālais uzņēmējs vēlas veikt pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā un radīt ilgtspējīgu biznesa modeli. Lai to paveiktu, esi pārliecināts par savām zināšanām un ideju, bet saglabā pazemību un nebeidzamu vēlmi mācīties. Līdzīgi tai, kāda piemīt bērniem!” – Elīna Ingelande, “Learn IT” programmēšanas skolas dibinātāja un vadītāja.

12. „Nedari lietas tikai darīšanas pēc, bet tad, kad ir vīzija un aicinājums.” Jānis Ģēģeris, HOPEN vadītājs.

13. “Piedāvājot savu preci vai pakalpojumu, vienmēr izsveriet – ko no tā iegūs jūsu naudas devējs?” – Inga Akmentiņa-Smildziņa, Mammām un Tētiem vadītāja.

14. “Esi gatavs, ka uzņēmējdarbības vide ir mainīga – tā prasa spēju pielāgoties un būt elastīgam.”Elīna Neilande, labdarības veikalu tīkla “Otrā elpa” dibinātāja un vadītāja.

15. “Nekad neapstājieties, neskatoties uz apstākļiem! Jebkurš var sevi atrast šajā pasaulē, tik jāseko savam sapnim!” – Natālija Jermolajeva, OWA dibinātāja.

16. “Dzīvot saskaņā ar sevi, dabu, sabiedrību ir daudz ilgtspējīgāk un vērtīgāk, nekā tikai pelnīt naudu.  Pasaule veidojas katrā no mums!” – Ingūna Semule, sociālā uzņēmuma “Puordare” dibinātāja un projektu vadītāja.

17. „Sociālā uzņēmēja darba pamatā ir jābūt vēlmei mainīt pasauli! Jātic savai idejai, un tad arī apkārtējie noticēs un nāks līdzi!” Rūta Dimanta, POGA vadītāja.

18. “Sociālā uzņēmuma darbības forma dod iespējas un uzliek arī atbildību. Iespējas var realizēt ar motivētas komandas vai pieaicinātu speciālistu palīdzību. Atbildība ir katra vadītāja paša rokās, tāpēc aicinu uzņēmumu celt uz stingriem vērtību pamatiem, lai tas dod spēku iespējas īstenot.” – Elīna Novada, Svaigi.lv saimniece.

19. “Sociālajiem uzņēmējiem nevajag kautrēties no vārda peļņa. Ir jāsaprot, ka tas ir biznesa virziens nevis labdarība, un PEĻŅA ir svarīga. Tikai pateicoties peļņai mēs varam realizēt savus sociālos mērķus. Peļņa = Sociālo mērķi, nav viens svarīgāks par otru, abi vienlīdz svarīgi!” Elīna Bērziņa, SIA Typical dibinātājā un vadītāja.

20. “Sociālā uzņēmuma pamatā tomēr ir uzņēmums. Lai varētu palīdzēt pēc iespējas vairāk cilvēkiem, jau no paša sākuma jādomā, kādu vērtību uzņēmums radīs un kas būs gatavs maksāt par tā pakalpojumiem. Tikai tad uzņēmums būs ilgtspējīgs.” – Jānis Kreilis, “Your Move” dibinātājs un vadītājs.