LSUA rīkoto vebināru ieraksti – Jūsu lietošanai!

Nododam Jūsu lietošanai LSUA rīkoto vebināru ierakstus, kuri sniedz ieskatu aktuālās tēmās, atbild uz daudziem jautājumiem un palīdz izprast vairākas sociālajiem uzņēmējiem svarīgas tēmas. Vebināri pusdienlaikā ir vērtīgs resurss jaunām zināšanām un prasmēm! Vebināri tiek organizēti, lai vieglā un ērtā formātā noderīga informācija sasniegtu sociālos uzņēmējus, sociālās uzņēmējdarbības vēstniekus un jebkuru interesentu, kas vēlas attīstīties savā ikdienā!

VEBINĀRS: SOCIĀLIE UZŅĒMĒJI REĢIONOS – IZAICINĀJUMI UN IESPĒJAS

Ar pieredzes stāstiem par to kā sociālā uzņēmējdarbība attīstās Latvijas reģionos dalījās trīs organizāciju pārstāvji: – Ingrīda Supe no sociālā uzņēmuma “ATBALSTA MĀJA BRĪVUPES” Balvu novadā, kas nodrošina sociālos pakalpojumus, – Līga Mazpreciniece no sociālā uzņēmuma “Līgotne LM” Auces novadā, kas veicina vietējo iedzīvotāju iesaisti kopienas veidošanā, – Egita Matulēna no sociālā uzņēmuma “Sajūtu Māja” Jelgavas novadā, kas darbojas izglītības jomā. Vebinārā diskutējām par sociālās uzņēmējdarbības izaicinājumiem un iespējām reģionos.

VEBINĀRS: SOCIĀLĀ UZŅĒMĒJDARBĪBA. KULTŪRA. PANDĒMIJA. KĀ IR?

Ar pieredzes stāstiem par to kā sociālā uzņēmējdarbība izpaužas kultūras jomā dalījās trīs kultūras organizāciju pārstāvji – Žanete Grende no Imanta Ziedoņa fonda “Viegli”, Dace Indrika no Kultūras un Mākslas Centra “NāTRE” un Una Meiberga no “Kalnciema kvartāls“. Vebinārā diskutējām: – kā kultūras organizācijas turpina darboties, kad ir aizliegta pulcēšanās; – kā kultūras organizācijas veicina iekļaujošas pilsoniskās sabiedrības veidošanu pandēmijas laikā; – vai joprojām arī pandēmijas laikā ir iespējams radīt sociālo ietekmi.

VEBINĀRS: VAI ILGTSPĒJĪGS UN KLIMATA ATBILDĪGS BIZNESS IR IESPĒJAMS? 

Uzsākot vai vadot savu biznesu, ir svarīgi apzināties, vai tas nerada papildus vides, klimata un sociālo slogu un vai tas ir godīgs pret visām iesaistītajām pusēm. Vebināra laikā izskatīsim galvenos izaicinājumus, veidojot ilgtspējīgu biznesa plānu, un kas būtu jāņem vērā, izstrādājot savu pirmo biznesa ilgtspējas stratēģiju. Labie piemēri ilgtspējīga biznesa līderi Latvijā un Eiropā palīzēs izprast ilgtspējīga biznesa būtību, kas sniegs iespēju atbilstoši veidot savu produktu vai pakalpojumu un konkurēt Eiropas tirgū.

ATTĀLINĀTAIS DARBS: KĀ VISU PASPĒT UN NEPAZAUDĒT SEVI?

Attālinātais darbs lielākā vai mazākā mērā ir kļuvis par mūsdienu reālitāti ikvienam. Tomēr praksē ir redzami izaicinājumi par to kā veicināt produktivitāti un saglabāt darba un privātās dzīves līdzsvaru. Vebinārā iepazīsimies ar attālinātā darba “teoriju”, kādus aspektus ir jāņem vērā darbiniekiem un darba devējiem. Kāda ir attālinātā darba realitāte, tā galvenie izaicinājumi un grūtības. Kā arī COVID-19 situācijas radītās papildu problēmas un kā tās pārvarēt. Vebināru vada Vanda Brūvele, personāla vadības profesionāle.

DARBA INTEGRĀCIJA – IZAICINĀJUMI UN RISINĀJUMI

Darba integrācijas mērķis ir darba tirgū iekļaut sociālam riskam pakļautās iedzīvotāju grupas. Tas ļauj satikt cilvēku, kuram darbs nozīmē neatkarību no citiem, komunikācijas iespējas, iekļaušanos sabiedrībā un labturības pieaugumu. Sociālās integrācijas valsts aģentūras (SIVA) lektores – Ilze Ločmele, ESF projektu izglītības metodiķe, un Katrīna Sevruka, profesionālās piemērotības noteikšanas nodaļas vecākā eksperte pastāsta, kādas ir sociālam riskam pakļautās iedzīvotāju grupas, ar ko jārēķinās plānojot uzņēmumu, kurā strādās sociāli mazaizsargātas personas, kādi būs iespējamie sadarbības partneri un atbalsts, izaicinājumi darbā ar personām, kurām ir funkcionēšanas traucējumi, un ieteikumi komunikācijā.

PERSONĀLA VADĪBA KRĪZES LAIKĀ

Personāla vadības speciāliste Vanda Brūvele dalās zināšanās un padomos par darba kolektīva vadību krīzes apstākļos, kā sarežģītos darba apstākļos motivēt katru darbinieku individuāli un komandu kopumā, vai un kā mainīt personāla vadības stratēģiju, kā nodrošināt organizācijas mērķu sasniegšanu, kā pareizāk rīkoties, ja uzņēmumā nepieciešama reorganizācija, kam pievērst uzmanību, atjaunojot organizācijas darbu pēc krīzes.

SOCIĀLI ATBILDĪGI PUBLISKIE IEPIRKUMI

2014. gadā Eiropas Savienībā tika pieņemta Publisko iepirkumu direktīva, kas paredz, ka dalībvalstīm publiskais iepirkums turpmāk būtu jāizmanto, lai iepirktu ne tikai lētākās, bet arī labākās preces un pakalpojumus, tai skaitā, piemērojot dažādus sociālos kritērijus.
Agnese Frīdenberga, biedrības „Sabiedriskās politikas centra PROVIDUS” vadošā pētniece, Labklājības ministrijas Sociālo uzņēmumu komisijas locekle vebinārā paskaidro, kas ir sociāli atbildīgi iepirkumi, kāpēc un kam tie ir nozīmīgi un kā tos praktiski īstenot Latvijā?

JAUNAIS DARBINIEKS ATNĀCIS UZ DARBU. KO TĀLĀK?

Vebinārā karjeras konsultante Vanda Brūvele sniedza pamatzināšanas un praktiski pielietojamus personāla vadības rīkus un metodes, kas labvēlīgi ietekmē attiecību veidošanos gan starp darbinieku un tiešo vadītāju, gan organizācijas kultūru kopumā.
Vebinārs būs vērtīgs ikvienam, kurš vēlas izprast, kas jāņem vērā, rīkojot 1:1 tikšanās, kā sniegt un saņemt atgriezenisko saiti, kā veidot darba plānus un pārrunas un ko darīt ar izciliem, labiem un ne tik labiem darbiniekiem!

PIESAISTI KLIENTUS, IZMANTOJOT FACEBOOK MAKSAS REKLĀMAS

Vebinārā ar digitālā mārketinga ekspertu Rihardu Zeiļu apspriedām ne tikai jaunākās tendences Facebook reklāmās, bet arī paplašināti aplūkojām Facebook piedāvātas funkciju veiksmīgu reklāmu izveidei.
Vai Tev ir gadījies apjukt starp “Ads Manager” un “Boost Post”? Vai vēl arvien nezini, kas ir Facebook Pixel un kā tas var palīdzēt Tev? Noskaties vebināru, lai uzzinātu, kā veiksmīgi izmantot sociālo tīklu reklāmu!

JAUNIEŠU IESAISTE DARBĀ: SLOGS VAI VĒRTĪBA ORGANIZĀCIJAI?

Vebinārs, ko vada Gustavs Mārtiņš Upmanis, sociālā uzņēmuma, jauniešu iespēju platformas ”Visas Iespējas” veidotājs. “Visas Iespējas” ir tilts starp jauniešiem un kompānijām.
Par ko runājām vebinārā? Jaunieši var sniegt nozīmīgu pienesumu organizācijai gan kā brīvprātīgie, gan arī darbinieki. Taču, kā veidot abpusēji izdevīgu un jēgpilnu sadarbību ar jauniešiem? Kādi ir ieguvumi un izaicinājumi, pieņemot darbā jauniešus? Kādos gadījumos ir vērts nodarbināt jauniešus, kādos gadījumos ir vērts piesaistīt brīvprātīgos un kādos gadījumos labāk no tiem turēties pa gabalu?

KĀ IZVEIDOT KLIENTAM VĒRTĪGU SATURU?

LSUA saruna ar Ievu Drāznieci par sociālo tīklu satura veidošanu, lai labāk izprastu – kas ir klients, un kāds saturs ir aktuāls. Runājām ar Ievu par svarīgāko: Kas ir organizācijas klients?  Kādu vērtību klientam rada saturs?  Kā zīmola stāsts izskatās interneta vidē? Kā izveidot ziņu, kas uzrunās klientu?  Ko klients izlasa?  Vai saturs, ko izlasa klients, ir vērtīgs?

TAVA UZŅĒMUMA STĀSTS SOCIĀLAJOS TĪKLOS

Galvenais ieteikums: saprotiet, kas ir Jūsu klients un, kādu vērtību klients iegūst! Vebinārā runājām par uzņēmuma klātbūtni sociālajos tīklos un to, kā veidot savu stāstu: vai jāveido profils visos kanālos? Kā veidot savu stāstu, ja sākat? Kā uzlabot savu saturu, ja profils jau ir aktīvs?

KĀ PALIELINĀT SAVU SOCIĀLO IETEKMI – IZPROTI PROBLĒMU!

9 no 10 jaunajiem sociālajiem uzņēmējiem ir grūtības izprast un formulēt galveno problēmu, kuru viņu piedāvātais produkts/pakalpojums risina, tās pamatcēloņus un sekas. Tas rada sarežģījumus, izstrādājot risinājumu, jo tā kā problēma nav pilnībā izprasta, arī risinājums var būt nepilnīgs un paredzētā sociālā ietekme nekad netiek sasniegta. Uzņēmējs, sākot ar risinājumu, nevis pamatproblēmu, patērēs laiku un resursus, kas ir kritiski svarīgi komponenti jebkuram uzsācējam. Pamatproblēmas izprašana ir pirmais stūrakmens, lai noteiktu, kāda ir jūsu piedāvātā risinājuma sociālā ietekme, un kā to pārdot potenciālajiem lietotājiem, klientiem un ieguldītājiem. Vebināra laikā tika izmantoti konkrēti sociālo uzņēmēju biznesa ideju piemēri, kas palīdzēs vieglāk izprast problēmas analizēšanas un formulēšanas procesu, lai varētu to pielietot darbā arī pie savas idejas izstrādes vai risinājuma uzlabošanas.

PAŠVALDĪBU ATBALSTA INSTRUMENTI SOCIĀLAJAI UZŅĒMĒJDARBĪBAI

MĀRKETINGS UN EKSPORTS: STĀSTS, KĀ STĀSTĪT PAR SAVU SOCIĀLO UZŅĒMUMU LATVIJĀ UN PASAULĒ

Kā stāstīt par savu uzņēmumu aizraujoši un saprotami? Kā uzsākt eksportu savām precēm? Vai atšķiras pieejas Latvijas un pasaules tirgum? Stāsts, kā stāstīt par savu sociālo uzņēmumu Latvijā un pasaulē. Vebinārā uzzini BlindArt radītāja Andrs Hermanis praktisko pieredzi mārketingā un eksportā.

DESIGN THINKING FOR ENTREPRENEURS

Dizaina domāšana ir cilvēkcentrēta dizaina metodoloģija radošai problēmu risināšanai. Dizaina domāšana ir spēcīgs rīks uzņēmējiem, lai izveidotu labākus produktus, pakalpojumus un iekšējos procesus.

TENDENCES ZĪMOLA KOMUNIKĀCIJĀ

Jebkuras organizācijas komunikācijas pamatā ir personīgais zīmols jeb identitāte, kas tiek mērķtiecīgi veidota. Vebinārā uzzini par šī brīža tendencēm zīmolu komunikācijā – veido sava zīmola komunikāciju atbilstoši aktuālajam, bet nezaudējot savas pamatvērtības! Vebinārā runājām ne tikai aktualitātēm, bet arī praktiskiem padomiem, ko izmantot savā ikdienā. Vebināru vadīs komunikācijas eksperte Kristīne Tjarve, kuras dzīves moto ir #mīlikodaridarikomīli.

DIGITĀLIE RĪKI ORGANIZĀCIJU SADARBĪBAI UN ATTĪSTĪBAI

Vebinārā apskatījām digitālos rīkus, kuri ļauj ātrāk strādāt, efektīvāk sasniegt plašāku auditoriju, mudināt vairāk atbalstītājus uz rīcību un stāstīt savu vēstījumu vēl pārliecinošāk! Vebinārā aplūkojām: TechSoup piedāvājumu nevalstiskajām organizācijām; Google for Nonprofits piedāvājumu nevalstiskajām organizācijām; NVO pieejamos produktus no Microsoft.

KĀ IZVEIDOT E-VEIKALU PAŠA SPĒKIEM?

Vebinārā “Kā izveidot e-veikalu pašu spēkiem?” par e-veikala izveidi paša spēkiem un savu pieredzi ar to stāstīja sociālā uzņēmuma OWA izveidotāja Natālija Jermolajeva. Praktiski padomi un noderīgi ieteikumi!

 

TU UN SOCIĀLĀ UZŅĒMĒJDARBĪBA: VAI VAJAG?

LSUA rīkotie vebināri krievu valodā

Vebināri sadarbībā ar JSPA atrodami šeit

Vebināri par sociālo uzņēmumu sadarbību ar pašvaldībām atrodami šeit