Sociālais uzņēmums “SONIDO” plāno attīstīties Eiropā

Sociālais projekts “Parunāsim” šogad iecerējis attīstīties Eiropas Savienības līmenī, nostiprinot preču zīmi un piedāvājot franšīzi ES teritorijā.

“Parunāsim” ir klientu servisa vēstniecības “Sonido” sociālais projekts. “Katru gadu es izvirzu attīstības mērķus un šajā gadā ir plānots sociālo projektu “Parunāsim” attīstīt Eiropas Savienības līmenī, nostiprinot preču zīmi un piedāvājot franšīzi ES teritorijā. Šogad vēlamies atrast iespēju, kā varam zvanu centrā nodarbināt cilvēkus ar redzes invaliditāti. Tas sevī ietver atrisināt jautājumu, kā pielāgot tehniskos līdzekļus. Savukārt 2021. gadā ir plānots iziet pasaules līmenī, izmantojot informācijas tehnoloģijas,” stāsta Inga Muižniece, klientu servisa vēstniecības “Sonido” valdes locekle. Šo mērķu īstenošanai uzņēmums ir piesaistījis Labklājības ministrijas un finanšu institūcijas “Altum” sociālās uzņēmējdarbības grantu, kura kopējā summa kopā ar uzņēmuma līdzfinansējumu ir 75,9 tūkstoši eiro.

“Altum” sociālās uzņēmējdarbības grantu 20,7 tūkstošu eiro apmērā uzņēmums piesaistījis arī 2018. gadā, lai izveidotu sociālo tālruni “Parunāsim”, pielāgotu darba vietas cilvēkiem ar invaliditāti un metodiskos norādījumus, kā šo procesu var veikt arī citi uzņēmumi. Savukārt 2019. gadā uzņēmums piesaistīja “Altum” sociālās uzņēmējdarbības grantu 48,2 tūkstošu eiro vērtībā, lai Latvijā attīstītu sociālā projekta “Parunāsim” zīmolu, iegūtu atpazīstamību un piekļūtu pareizajai mērķauditorijai, kā arī papildu piesaistītu jaunus darbiniekus ar invaliditāti un integrētu viņus darba tirgū.

I. Muižniece stāsta, ka šobrīd uzņēmumā ir nokrities komercprojektu apjoms, taču ļoti strauji – apmēram par 30% mēnesī – pieaug sociālā projekta “Parunāsim” klientu skaits. “Arī lielie uzņēmumi ir sapratuši, ka šāda veida pakalpojums ir nepieciešams Covid-19 krīzes skartajiem darbiniekiem,” viņa teic. Piemēram, aprīļa vidū “Rimi” sadarbībā ar “Sonido” ieviesa darbinieku emocionālā atbalsta tālruni, uz kuru visiem uzņēmuma darbiniekiem ir iespēja zvanīt brīdī, kad nepieciešama sapratne un atbalsts.

“Sonido” nodrošina arī “Paliec mājās” kustības zvanu pieņemšanu, lai cilvēki Latvijā vieglāk pārvarētu krīzes situāciju, ko uzņēmums dara bez atlīdzības. Kompānijas iesaiste projektā “Paliec mājās” lielā mērā saistīta ar to, ka “Sonido” kopumā ar visiem darbiniekiem ir sociāli atbildīgs un vēlme palīdzēt Latvijai krīzes situācijā bija ne tikai I. Muižniecei, bet visiem “Sonido” darbiniekiem, kuri pieņem ikdienas zvanus un tādā veidā brīvprātīgie uzzina par tiem, kam nepieciešama palīdzība.