Sociālās uzņēmējdarbības piču konkursā uzvar “Intelekta attīstības centrs” un “Barboleta”

Sociālās uzņēmējdarbības piču jeb prezentāciju konkursa “Tam labam būs augt” finālā, kas norisinājās 1. oktobrī, uzvarēja un katrs naudas balvu 2000 eiro apmērā biznesa izaugsmei ieguva sociālais uzņēmums “Barboleta” no Jelgavas un  “Intelekta attīstības centrs”.

Konkursu organizēja Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija sadarbībā ar Luminor banku. Pasākuma norisi atbalstīja arī Attīstības finanšu institūcija “Altum”. Vienu no galvenajiem uzvarētājiem noteica konkursa žūrija, otru – tiešraides skatītāju balsojums. Pasākuma tiešraide bija skatāma portālā “Delfi”.

Intelekta attīstības centrs” tika atzīts par konkursa uzvarētāju žūrijas vērtējumā. Tas ir pirmais uzņēmums Baltijā, kas padara neirotreniņu apmācības pieejamas visiem, kurus interesē savu spēju attīstība. Centra darbības pamatā ir uzmanības un koncentrēšanās spēju trenēšana, emociju regulēšanas jautājumi, kā arī kognitīvo prasmju attīstīšana – ātrlasīšana, matemātika un atmiņa. Ar dažādām apmācību metodēm tiek veicināta izglītības apguves kvalitāte un klienti – gan pieaugušie, gan bērni un jaunieši, tiešā veidā tiek mācīti izprast sava prāta darbību un paplašināt kognitīvo spēju robežas. Par konkursā iegūto finansējumu tiks iegādāts aprīkojums, lai nodrošinātu attālinātās nodarbības, kā arī ierakstītu kvalitatīvas apmācības vecākiem, lai viņi paši varētu darboties un strādāt ar saviem bērniem.

Savukārt sociālais uzņēmums “Barboleta“, kas uzvarēja tiešraides skatītāju balsojumā, risina trauksmes un stresa jautājumus – pēdējo divu gadu laikā ar šīm sajūtām bieži saskaroties kā pieaugušie, tā bērni un jaunieši. Lai palīdzētu šīs sajūtas salīdzinoši ātrā un vieglā veidā izprast un mazināt, sociālais uzņēmums radījis īpašu metodisko materiālu – spēli “Kas ar mani notiek?”.  Piedāvātā spēle palīdzēs bērniem un jauniešiem izprast stresa rašanās iemeslus un iemācīties jaunus uzvedības veidus, kā tikt ar  to galā. Izstrādāto spēli speciālisti varēs izmantot savā darbā kā instrumentu, kas atvieglos viņu darbu, kā arī bērni to varēs izmantot mājās kopā ar vecākiem. Par konkursā iegūto naudas balvu sociālais uzņēmums paplašinās spēles tirāžu.

Konkursa “Tam labam būs augt” finālā savas sociālās uzņēmējdarbības idejas prezentēja 10 esošie un topošie sociālie uzņēmēji no dažādām Latvijas vietām. Par savu darbu un iecerēm stāstīja arī paliatīvās un hospisa aprūpes pakalpojumu sniedzējs “Hospiss Māja”, projekts dzīvnieku adoptēšanai Pukainis.lv, emocionālās inteliģences centrs “CENTRS SEVII” no Mārupes, atbalsta pakalpojumi ģimenēm, kurās aug bērni ar īpašām vajadzībām – “CareLat”, darba integrācijas uzņēmums “Iģenes pērle” no Talsu novada, projekts atbalstam cilvēkiem ar autiskā spektra traucējumiem “dar – IT, moduļu māja ar universālā dizaina elementiem “B&B Buildings” un “Kustības brīvība” – specializētas aktīvās  atpūtas nomas punkts Ogrē.

Konkursa noslēgumā tika piešķirtas arī vairākas simpātiju balvas. Luminor bankas simpātiju balvu – meistarklasi uzņēmuma mārketinga attīstīšanai – ieguva “B&B Buildings”, savukārt Attīstības finanšu institūcijas “Altum” un sociālās uzņēmējdarbības akseleratora “New Door” simpātiju balvas tika sociālajam uzņēmumam “Hospiss Māja”. Augstskola RISEBA savu simpātijas balvu piešķīra “Intelekta attīstības centram” un sociālajam uzņēmumam “CENTRS SEVII”.

“Konkursa finālisti vēlreiz apliecina, ka sociālā uzņēmējdarbība ir ļoti nepieciešama un risina mums visiem nozīmīgus izaicinājumus, kā arī vienlaikus parādīja, ka sociālā uzņēmējdarbība var būt ļoti daudzveidīga – tā iespējama izglītībā, darba integrācijā, sociālo pakalpojumu jomā, dzīvnieku aizsardzībā un pat būvniecībā. Šogad konkursā lielākoties pieteicās uzņēmumi un organizācijas, kas sevi jau sauc par sociālajiem uzņēmumiem. Tas liecina, ka šī uzņēmējdarbības forma Latvijā kļūst arvien populārāka un stabilāka,” uzsver Regita Zeiļa, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas vadītāja.

“Luminor ir patiesi priecīga atbalstīt sociālās uzņēmējdarbības attīstību un uzņēmīgos cilvēkus, kuri savā darbībā spēj radīt pozitīvu ietekmi, sniegt lielāku pienesumu sabiedrībai un apkārtējai videi nekā to prasa tradicionālas uzņēmējdarbības principi. Strauji manīgajā vidē redzam, ka sabiedrībā pieaug izpratne par nevienlīdzības mazināšanu, atbildīgu rīcību pret apkārtējo vidi un labklājības veicināšanu. Ticam, ka sociālās uzņēmējdarbības veicināšana spēs sniegt vērtīgu ieguldījumu Latvijas sabiedrībā, tādēļ priecājamies, ka varējām atbalstīt jaunos uzņēmējus ceļā uz iekļaujošāku un labāku nākotni,” saka Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā.

Kopumā konkursā tika saņemti vairāk nekā 60 sociālās uzņēmējdarbības ideju un projektu pieteikumi no visas Latvijas. Otrajai kārtai tālāk tika izvirzītas 26 spēcīgākās idejas un projekti, kuru autori piedalījās prezentācijas prasmju apmācībās, pēc kurām eksperti noteica 10 konkursa finālistus.

Konkursu “Tam labam būs augt” jau otro gadu organizē Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija ar mērķi veicināt jau esošu sociālo uzņēmumu un jaunu sociālās uzņēmējdarbības ideju attīstību, kā arī pastāstīt par šīm idejām visai Latvijai.