Noslēdzas sabiedrības informēšanas kampaņa par sociālo uzņēmējdarbību

oktobris 21, 2019

Noslēdzas sabiedrības informēšanas kampaņa par sociālo uzņēmējdarbību

Septembrī un oktobrī Labklājības ministrija sadarbībā ar Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociāciju īstenoja plašu sabiedrības informēšanas kampaņu par sociālo uzņēmējdarbību.

Kampaņas ietvaros risinājās reģionālais diskusiju cikls “Tu un sociālā uzņēmējdarbība – vai vajag?” piecās pilsētās – Liepājā, Valmierā, Daugavpilī, Jelgavā un Rīgā. Diskusijās varēja uzzināt visu aktuālo informāciju par sociālo uzņēmējdarbību, finansējuma saņemšanu, izprast šīs nozares mītus un realitāti, kā arī varēja dzirdēt sociālo uzņēmēju pieredzes stāstus un piedalīties praktiski radošajā nodarbībā “Iededz sevī sociālā uzņēmēja dzirksti!”. Diskusijas tika plaši apmeklētas, dalībniekiem bija daudz jautājumu, kā arī izskanēja vairākas jaunas sociālās uzņēmējdarbības idejas.

Savukārt no 14. līdz 18.oktobrim Labklājības ministrija visā Latvijā izsludināja Sociālās uzņēmējdarbības nedēļu, kas tiks atzīmēta ar dažādām aktivitātēm. Lai ikviens varētu iepazīties un izzināt klātienē, ko piedāvā un kā strādā sociālie uzņēmumi, no 15. līdz 17. oktobrim pirmo reizi šajos uzņēmumos norisinājās Atvērto durvju dienas ar moto “Iepazīsti sociālos uzņēmējus, kuri dara pasauli labāku!”. Atvērto durvju dienās pie sevis ciemos aicināja 10 sociālie uzņēmumi Rīgā, Ikšķilē, Siguldā un Valmierā. Atvērto durvju dalībnieki ne vien uzņēma pie sevis ciemiņus, bet arī par savu darbu stāstīja masu medijiem – kampaņas ietvaros tika sniegtas intervijas gan televīzijās, gan radio, gan arī tapa publikācijas nacionālajos un reģionālajos medijos.

Sociālās uzņēmējdarbības nedēļas atklāšanas pasākums norisinājās 15. oktobrī Rāmas Depkina muižā, kur sociālie uzņēmēji tika aicināti uz Latvijā pirmajām sociālo uzņēmēju brokastīm. Mājīgajā muižas atmosfērā un pie garda brokastu galda sociālie uzņēmēji kopā ar Labklājības ministrijas un ALTUM pārstāvjiem diskutēja par nepieciešamajiem uzlabojumiem nozares politikā, kā arī uzklausīja sociālā uzņēmuma “Blind Art” iedvesmas – pieredzes stāstu un piedalījās PR speciālistes, komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners līdzīpašnieces un vadītājas, labdarības biedrības “Taureņa efekts” valdes locekles Olgas Kazakas vadītājā meistarklasē “15 PR rīki sociālajā uzņēmējdarbībā”.

Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa un kampaņa kopumā noslēdzās 18. oktobrī ar ekspertu domnīcu, kurā dažādu organizāciju pārstāvji un arī paši sociālie uzņēmēji diskutēja par to, kā palielināt sociālo uzņēmēju konkurētspēju, kādus ieguvumus vēl varētu sniegt Sociālā uzņēmuma likums, kā veicināt sociālo uzņēmēju un pašvaldību sadarbību un sociālo uzņēmēju popularitāti medijos un sabiedrībā. Diskusijā izskanējušos priekšlikumus Labklājības ministrija ņems vērā turpmākajā darbā.

Tāpat sabiedrības informēšanas kampaņas ietvaros tapa četru sociālo uzņēmumu pieredzes stāstu video, kā arī ir radīts sociālās uzņēmējdarbības nozares logotips.