Kā veicināt sociālo uzņēmumu un “lielo” uzņēmumu sadarbību jeb satikšanās pasākuma veiksmes stāsts

6. septembrī īstenojās sen lolotais Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas sapnis par sociālo un “lielo” uzņēmumu satikšanos! Pasākums norisinājās Āgenskalna tirgus rosīgajās un skaistajās telpās un tajās pulcējās 15 sociālie uzņēmēji un 15 “lielā” biznesa pārstāvji, lai viens otru iepazītu, saprastu piedāvājumu un vajadzības, aprunātos “aci pret aci” un veidotu jaunas, sociāli atbildīgas biznesa partnerības.

Katrs no 15 sociālajiem uzņēmumiem uzstājās ar īsu vienas minūtes runu, iepazīstinot ar savu uzņēmumu un produktiem vai pakalpojumiem, ko tas var piedāvāt lielajiem uzņēmumiem. Pēc tam 15 lielie uzņēmumi vienas minūtes īsrunā prezentēja savu uzņēmumu un tā vajadzības un vēlmes saistībā ar sadarbību ar sociālajiem uzņēmumiem.
Šo vērtīgo 15 minūšu laikā LSUA biedri, sociālie uzņēmēji, piemēram, uzzināja, ka daļa no lielajiem uzņēmumiem jau sadarbojas vai vismaz agrāk ir sadarbojušies ar kādu no LSUA biedriem. Kā, piemēram, Starptautiskā lidosta “Rīga” ir sadarbojusies ar “Visi Var” un “BlindArt”, “Rīgas satiksme” – ar “Apeirons”, “DHL – ar “SOS bērnu ciemati”. Šīs sadarbības ir bijušas veiksmīgas, tādēļ lielie uzņēmumi ir ieinteresēti un vēlas uzzināt vairāk arī par citu sociālo uzņēmumu piedāvājumiem.
Lielo uzņēmumu intereses un redzējums par sadarbību, lai gan daudzviet pārklājas, taču arī ir pietiekami dažāds. Visbiežāk dzirdamās vēlmes bija telpas korporatīvajiem pasākumiem, darbinieku labbūtības nodrošinājums ar dažādiem saliedēšanās pasākumiem un dāvanām, kā arī izglītošana ilgstpējas jautājumos un sadarbība materiālu pārstrādē.
Uzzinājuši pamata vajadzības, lielie un sociālie uzņēmumi tika sadalīti pāros un 5 minūšu laikā viņiem bija iespēja apspriesties jau “aci pret aci” par iespējamajiem sadarbības modeļiem. Tika rīkotas 3 šādas sarunu kārtas.
Pasākumā piedalījās tādi sociālie uzņēmumi, LSUA biedri kā:
Visi Var, RaMaLa, Dabas Zirgi, 4 Vēji, Neredzamā Pasaule, Branku Brančotava, Esi centrs, RB Cafe, BlindArt, Ziedoņa klase, GLASS POINT, tiptip.lv, Visas Iespējas, Sonido, Zvaigznājs
Savukārt no lielo uzņēmumu puses tika pārstāvēti:
Rīgas meži, SCHWENK Latvija, Lidosta Rīga, Eco Baltia VIDE, SAF Tehnika, Valsts nekustamie īpašumi, Rīgas satiksme, Getliņi EKO, Omniva Latvija, DHL Express Latvia, ZAAO, Latvijas valsts meži, Rīgas ūdens, Latvijas Mobilais Telefons
Pasākumā tika prezentēts arī LSUA izveidotais sociālo uzņēmēju preču un pakalpojumu katalogs, kurā iekļauti ne tikai sociālie uzņēmumi, bet arī dažādas organizācijas, biedrības un nodibinājumi, kas nodarbojas ar sociālo uzņēmējdarbību un pārstāv plašu jomu spektru – izglītību, kultūru, ēdināšanu, tūrismu, modi, dizainu u.c.
Pasākums izdevās vairāk kā lielisks un ar kolosāli labu pēcgaršu, tādēļ noteikti rīkosim vēl! Sakām lielu paldies visiem dalībniekiem par atsaucību un atvērtību, jo šādu pasākumu īstenojām pirmo reizi! Par veiksmīgo rezultātu liecina arī anketas dati – 64% no dalībniekiem pēc pasākuma anketā atzīmēja, ka ir vienojušies par sadarbību!
————————————
Buy Social Europe B2B līdzfinansē ES Vienotā tirgus programmas ietvaros un SAP, un to īsteno sadarbībā ar Euclid Network, Social Enterprise World Forum, Social Enterprise UK, Yunus Social Business, Social Entrepreneurship Netzwerk Deutschland (SEND), Social Enterprise NL, Reach for Change, Sustainable Procurement Pledge, Zurich Insurance un 17 valstu partneriem.